marleenatsuriname.reismee.nl

We zijn geland :)!!!

Hallo allerliefste Nederlandse vriendjes,

We zijn geland, helemaal veilig, maar welmet een beetje vertraging.Om precies 16.00 uur Surinaamse tijd zette het vliegtuig zich weer aan land. Na een vlucht van 9 uur werd het ook wel tijd. We hebben ons prima kunnen vermaken met films kijken, slapen en eten. Want dat hebben we veel gehad.We begonnen met nootjes, daarna kip met rijst en een broodje, een ijsje en als laatste nog roti. Een beetje veel voor mijn kleine maagje.

Lekker het vliegtuig uit en in de enorme lange rij wachten voor de douane. Daarna koffers halen van de band. Dit ging echt verrassend snel voor 6 personen. Esther en ik waren vast begonnen en ik denk dat we na 10 min al klaar waren. Op het vliegveld werden we opgehaald door de mensen van Lob Makandra die al met een bordje klaar stonden.

Op Lob Makandra werden we echt ontzettend hartelijk ontvangen. We hebben een super mooi appartement met een grote keuken, groot balkon, 3 slaapkamers en twee badkamers. Esther en ik hebben de grootste kamer met eigen badkamer bemachtigd. Echt super lekker, al blijft het wel warm.

Want ja het is echt wel warm, al valt het mij nog wel mee.
We zitten precies bij de evenaar en de zon staat loodrecht boven ons. Gelukkig koelt het aan het eind van de middag wel wat af. En om 19.00 is het gewoon echt al donker.

Gister avond hebben we ook al een stroomstoring gehad, we vielen met onze neuzen in de boter, want daardoor is er ook geen water.ond een uur of 22.00 lagen we in bed, 03.00 Nederlandse tijd dus. Vanmorgen alleen wel gewoon weer vroeg wakker. 5.30 Surinaamse tijd, 10.30 Nederlandse tijd dus.at was wel behoorlijk balen, gister hebben we een onwijs lange dag gehad. Om 4.15 was ik al wakker, om 6.30 onderweg naar Schiphol en om 11.50 vliegen. ik was dus 23 uur op :S.

Vanmorgen zijn we hier naar de kerk geweest en het was ontzettend gaaf!! Een aantal opwekkingnummers, maar ook Engels en Surinaams. Een goed gevulde band met 7 zangers/zangeressen. En er werd lekker veel geklapt en gedanst. Heerlijk thuis komen dus, want EVGOM lijkt er precies op :).

Wij gaan nu lekker eten en wat winkelen, want vanmiddag willen we even lekker veel schoonmaken.

Ik ben nog een klein iets vergeten, als ik terug kom ben ik een held op het gebied van beestjes.
Gister hebben we een vleermuis in huis gehad en drie padden. Waarvan 1 in onze badkamer toen ik onder de douche stond.
Vanmorgen liep er een salamander op ons plafond (Harm, geen spin dus, maar een enorme salamander). En vanmorgen ook al een pad in de bestek la. Jakkie. Al heb ik alleen gegild bij de vleermuis HELD!!!!

Reacties

Reacties

Klaas

Hoi Marleen,
Geweldig om mee te lezen, wat jij allemaal meemaak,
ben bezig om een zangdienst voor te bereidden voor als je weer terug bent, jouw bijdrage zal zijn SURINAAMSE OPWEKKING. ik zie er naar uit.

geniet van je tijd daar en van alle beesjes, [heb je een klamboe bij je?]

groetjes

klaas

Eline

Hahhahah geweldigg!! Dat is weer eens wat anders dan kakkerlakken in de handdoeken kastjes! Haha! Heel veel succes en plezier:) xxxxxxx

DJ

Hoi Marleen, ook deze site heb ik aan mijn favorieten toegevoegd om er maar zeker van te zijn om niets te missen van jou avontuur. Heel veel plezier daar want dan hebben wij veel plezier aan het lezen van de verhalen. Groetjes DJ

Marjan

Lieve Marleen, heerlijk om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Op afstand genieten wij mee!!
Een hele fijne en gezegende tijd!!
XXXXX De Stegemannen/vrouwen

helen

Hoi Marleen,

Eindelijk ben je er dan!Wat fijn dat de reis goed is gegaan
en dat je een leuk verblijfje hebt daar,alleen die enge beesten ....ach daar zal je ook wel aan wennen toch?
Ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken daar dus ga je zekers volgen hoor,jammer dat je a.s zaterdag niet op de kampreunie bent ,maar ja je kunt niet overal tegelijk zijn .Je weet toch wel dat surinamers een ander ritme hebben ?XXXXhelen

Petra

Lieve Kanjer,
Goed om allemaal te lezen, zo mogen we mee genieten met jouw avonturen, super natuurlijk.
Een gezegende tijd en dat je 'n lichtje mag zijn voor de mensen om je heen.
Weet dat we aan je denken, veel liefs uit Moor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!