marleenatsuriname.reismee.nl

Zo rood als een kreeftje en mijn eerste Surinaamse aanrijding overleeft

Mama gefeliciteerd met je verjaardag!!!

We hebben eigenlijk een heerlijk rustig dood normaal weekje gehad. Maandag en dinsdag stage + huiswerkbegeleiding. Woensdag lekker vrij (genomen) en even de stad in geweest. Donderdag ook weer stage en kinderdag verblijf. Op het kdv hebben we het verhaal verteld van de goede herder en schaapjes geknutseld. Zo gaat de week snel om, want op vrijdag waren we weer vrij vanwege een nationale feestdag.

Vrijdag was er hier bij de gemeente (kerk) Lob Makandra een gemeentedag. Een groot deel van de kerk, 140 mensen, gingen met elkaar een dagje naar Overbridge. Een heel mooi aangelegd strandje. Wij zijn ook mee geweest en hebben heerlijk genoten van de zon, het water en de gezelligheid met elkaar. Er werd daar ook voor ons gekookt en gebarbecued. Natuurlijk rijst met kip, gebakken banaan, komkommer en dit maal met bruine bonen. Was wel te doen.
We hebben echt een heerlijk dagje gehad en zijn vooral heel heel heel erg verkleurd (lees verbrand) het doet nu nog steeds zeer. Maar daar zijn we juist wel een beetje blij mee, want we willen natuurlijk heel bruin terug komen.

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan bij de Tulip. Jammer dat we er pas zo laat achter zijn gekomen dat het daar een stuk goedkopen is dan de Choice waar we eerst heen gingen. We hebben meteen ingeslagen voor twee weken en er heerlijk snoepjes gekocht (en ik ook een overheerlijke reep chocola). Hierna hebben we met elkaar een koelbox gevuld en zijn met de auto (10 personen in een 6 pers busje) naar een ander district gereden, Commewijne. Hier hebben we een idillisch plekje opgezocht (NOT! We konden geen mooi plekje vinden dus hebben we ergens gezeten vlakbij het water, naast een afgebrand gebied tussen de geiten) en hier een heerlijke maaltijd genuttigd met lekkere broodjes, watermeloen en verse ananas. Hierna zijn we terug gereden naar de bioscoop en hebben we de film pitch perfect gezien. Een grappige film, maar zeer voorspellend. Lijkt erg op glee. Gelukkig was ik dit keer goed voorbereid op de kou en had ik een legging, vest en sokken mee. Na de film hebben we heerlijk gegeten bij de pizzahut. Een panpizza hawaii en tiramisu na.

Maar nu volgt het spannende gedeelte:

Vanmorgen reden Esther, Terrence (zoontje van onze contactpersoon) en ik met de auto naar de stageschool. Alles liep voorspoedig, we hadden alleen een klein beetje file. We stonden hier even stil, een witte auto achter ons ook, maar daar achterop reed een truck. Deze truck kwam waarschijnlijk met een behoorlijke vaart achterop de witte auto waardoor deze door schoof tegen onze auto aan. Wij hebben het geluk gehad dat er achter op onze auto een band zit (een soort jeep) waardoor wij eigenlijk een zeer lichte schade hadden. De witte auto heeft een harmonica effect gehad en zit dus wel aardig in elkaar. De klap op onze auto was gelukkig heel licht, we schoven alleen wat naar voren, daardoor is er met ons dus niets aan de hand.

De andere bestuurders zijn gelukkig ook ongedeerd gebleven en belden de politie. Deze volgde ondanks de file gelukkig aardig rap. De politie wil al je gegevens weten, rijbewijs, verzekering en autopapieren. In Suriname ben je alleen verzekerd als jij niet de veroorzaker bent. De veroorzaker moet de schade van de andere bestuurders claimen bij de verzekering en zelf de schade betalen. Als ‘slachtoffer' hoef je dus niet te betalen. As Donderdag moeten we het schaderapport ophalen bij de politie. Ik heb niet gereden, maar zat achterin, waardoor ik wel een lichte klap voelde, maar niet de spanning van het rijden in andermans auto waar Esther wel wat last van heeft begrijpelijk.

Nou je hoort wel weer we hebben van alles meegemaakt.

Liefs

Reacties

Reacties

helen

Hoi Marleen,

Gelukkig goed afgelopen zeg!!Maar julie waren vast wel geschrokken .Nou hier is de zon momenteel ver te zoeken,het is echt herfst, regen wind en koud en donker ik moet er erg aan wennen hoor.Is het in Suriname heel de winter warm of zakt de temperatuur nu ook al een beetje of is dat later dan hier ik heb eigenlijk geen idee ,er zal vast ook wel een regenseizoen zijn of is dat ook verschillend?Ik had er geen erg in dat je moeder jarig was deze maand ,heb ze maar een berichtje gestuurd ,ze zal je wel missen vandaag maar de tijd gaat wel hard zeg voordat je het weet ben je weer terug .Dat verbranden is toch helemaal niet goed je moet wel goed insmeren hoor(zegt een bezorgde moeder ha ha)nou meid een fijne tijd verder lieve groet helen

natasja

Jee marleen, wat een avontuur. wat zal je geschrokken zijn, en wat voel je je dan ineens ver weg van alles wat vertrouwd is (lijkt me dan... kan natuurlijk zomaar zijn dat je dat heel anders voelt...). gelukkig geen lichamelijk letsel. Ga gauw de rest bijlezen. ik kan niet altijd even goed je blog op, krijg regelmatig foutmeldingen.
Veel plezier nog op de laatste helft van je reis. Enne.... zo is het wel spannend genoeg hoor!

Marleen

aan Helen en Natasja,

Eigenlijk heel gek genoeg zijn we niet zo geschrokken. Het gebeurde gewoon en je gaat op de automatische piloot de auto uit en dingen regelen. Gelukkig maar, want anders werden het minder leuke auto ritjes naar de stad.
Het voelt heel raar dat we al op de helft zijn, de tijd gaat snel, maar ik zou ook nog wel langer willen blijven.
Ik vind het niet zo erg om te verbranden, ben ik daarna lekker bruin ;). Maar voortaan smeer ik wel een beetje in (misschien).

Bedankt dat jullie zo fanatiek mee lezen en reageren is erg leuk om ook wat van mijn lezers te horen :).

Fer

Het is even geleden dat ik weer een berichtje van je gelezen heb, maar je begrijpt ook wel waarom denk ik :)

Ah nou lees ik het verhaal over je aanrijding. Nou gelukkig maar dat je goed vanaf bent gekomen en dat anderen ook niks ernstigs hebben!

Leuk om zo te lezen wat jij tot nu toe meemaakt, en respect dat je het volhoudt! :) Bij mij ging dat na paar weken al stoppen omdat ik geen tijd voor vrij maakte. Maar ja, iedereen is anders en gelukkig zijn wij niet het zelfde! :)

Nou ik ga eens je andere verhalen ff lezen!

Heel veel liefs, xxxxx Fer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!